Cum este implementat noul FMEA AIAG-VDA, ediția I/2019?
Prezentată oficial în 3 iunie 2019, prima ediție a manualului AIAG & VDA FMEA reprezintă un ghid internațional pentru analiza modurilor de defectare și a efectelor care combină două referințe majore în industria automobilelor: AIAG (Automotive Industry Action Group – grupul din America de Nord) și VDA (Verband der Automobilindustrie – asociația germană pentru producătorii și furnizorii de automobile).
Cea mai vizibilă modificare din Manualul AIAG & VDA FMEA este abordarea în șapte pași pentru dezvoltarea FMEA, care oferă un cadru pentru documentarea riscurilor tehnice. Cu acest nou cadru, proiectarea produsului și riscul din proces devin mai transparente și pot fi anticipate, calibrate și gestionate într-un mod cuprinzător.
Alte modificări includ abordarea structurată pentru analiza structurii, funcțiilor și a modurilor de defectare; introducerea unui nou capitol pentru monitorizarea și reacția sistemului (FMEA-MSR); tabele revizuie pentru severitate, apariție și detecție și o metodologie de prioritate a acțiunii (AP) pentru înlocuirea RPN.
Iată strategia prin care marii producători din industria automotive vor implementa aceste modificări, făcând astfel tranziția spre noua ediție FMEA:
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a listat noul FMEA ca metodologie acceptată în lista IATF 16949 CSR (cerințe specifice ale clientului) din iulie 2019, cu intrare în vigoare imediată. Proiectele demarate după decembrie 2019 au avut ca cerință utilizarea formatului nou DFMEA și formatul alternativ “G” pentru PFMEA.
Ford a acceptat noua metodologie, cu implementare imediată după lansare, pentru furnizorii care agreează abordarea FMEA AIAG-VDA. Cerința va fi obligatorie pentru toți furnizorii începând cu proiectele din 2022 sau pentru produsele care prezintă cerințe de siguranță funcțională.
General Motors estimează că cerința va fi implementată pentru proiectele noi începând cu 2023 și acestea vor fi comunicate cu ajutorul CSR.
Honda North America a comunicat că noua versiune a metodologiei este acceptată odată cu lansarea oficială. Din 1 februarie 2022, furnizorii au ca cerință noul format pentru procesele noi de producție, liniile noi de producție sau produsele noi, iar până în ianuarie 2027 toate documentele PFMEA trebuie să fie în formatul AIAG-VDA.
Cerințele celorlalți mari producători de automobile care vor adopta această nouă metodologie vor fi comunicate ulterior sau prin intermediul CSR. Puteți vizualiza conceptele teoretice și modalitatea în care se pun în aplicare noile cerințe ale FMEA AIAG-VDA, aici.